Growth mindset
In de tweede aflevering van Enstin’s walk&talk een gesprek met Marc Jansen. Marc heeft zijn sporen verdiend bij Booking.com en is nu actief als Head of Data en Innovatie bij Rabobank. Met hem bespreken we in deze aflevering de zin en onzin op het gebied van leren en ontwikkelen binnen de bank en in het algemeen. Over het ordenen en versimpelen van functieprofielen, het bouwen van learning journeys en operationele manuals en waarom competentie development onzin is en skills development de toekomst.
Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan snel de video waarin we deze punten verder bespreken.
De stilstand van L&D
In de tweede aflevering van Enstin’s walk&talk een gesprek met Marc Jansen. Marc heeft zijn sporen verdiend bij Booking.com en is nu actief als Head of Data en Innovatie bij Rabobank. Met hem bespreken we in deze aflevering de zin en onzin op het gebied van leren en ontwikkelen binnen de bank en in het algemeen. Over het ordenen en versimpelen van functieprofielen, het bouwen van learning journeys en operationele manuals en waarom competentie development onzin is en skills development de toekomst.
Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan snel de video waarin we deze punten verder bespreken.
Learning & development
In de tweede aflevering van Enstin’s walk&talk een gesprek met Marc Jansen. Marc heeft zijn sporen verdiend bij Booking.com en is nu actief als Head of Data en Innovatie bij Rabobank. Met hem bespreken we in deze aflevering de zin en onzin op het gebied van leren en ontwikkelen binnen de bank en in het algemeen. Over het ordenen en versimpelen van functieprofielen, het bouwen van learning journeys en operationele manuals en waarom competentie development onzin is en skills development de toekomst.
Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan snel de video waarin we deze punten verder bespreken.
Five Steps to Convert a ‘Classroom’ Training Into an Effective E-Learning
Converting a classroom-based training programme to an online one is not just a matter of ‘cut and paste’. In a physical space, you can keep participants fresh and engaged for even a full day’s training. But very few will be capable of taking, for example, a 2-hour course alone at home. Why is that?
People absorb information and learn differently in different contexts. In a classroom, people can mentally ‘sit back,’ while others talk or ask questions, for example. When they are the only one there, sat behind a laptop, they have to focus more intensely, for longer periods of time. And while they can benefit from other participants’ questions in real-life, that’s not the same for someone taking an online course. This also helps explain why online courses can feel rather ‘dry,’ and harder to engage with.
There’s more, too, as you will find out in our five steps to help you convert your offline training into an effective e-learning.
If you’d like to know more, just get in touch. We’ll be happy to help!
When Quality beats Speed: Learning & Development in Uncertain Times
Like many other countries, when the corona virus hit the Netherlands, we collectively pushed the panic button. We ran into the shops and started buying toilet paper, frozen foods and tinned vegetables as if there was no tomorrow.
In our experience many businesses had a similar gut response to their learning and training projects. Face-to-face trainings were of course immediately canceled. L&D departments began producing alternatives at warp-speed. Don’t sweat the quality, just get it out there! Let’s keep servicing our students, colleagues or participants, let’s keep business moving with as few hold-ups as possible.
Continu ontwikkelen & kennis borgen
In cursussen en trainingen opgedane kennis en vaardigenheden kunnen door de waan van de dag weer snel verdwijnen op de werkvloer. Door te blijven ontwikkelen, structureel van elkaar te leren en dit proces te borgen, realiseren we een blijvend resultaat voor medewerkers en organisaties.
Organisaties besteden over het algemeen (veel) tijd en geld aan het opleiden en ontwikkelen van medewerkers. Investeren in het benutten en borgen van de opgedane kennis en vaardigheden gebeurt in veel mindere mate…
Leren, delen en doen! De kracht van Blended Learning
De wereld verandert, en de manier van kennisverrijking, kennisdeling en kennisborging verandert mee. Het opleidingsmodel uit de jaren 30 waarin je werd opgeleid om beroepsspecifiek te leren volstaat al jaren niet meer. Door de opkomst van technologische mogelijkheden en de veranderende wijze waarop medewerkers hun loopbaan inrichten, is de vraag bij zowel medewerkers als organisaties en opleiders veranderd. Het gaat nu veel meer om een persoonlijke aanpak waarbinnen de eigen ontwikkeling centraal staat…